1 Mayıs 2012 Salı

GP - Guitar Center King of the Blues Cemleri - 1 Mayıs Raporu

Blues Jr. ve Ceviz ile Pazar günü bir saat... AG Serene ve Xotic BB+ eşliğinde...

Dr. Barlo - GPKBCem - 29

Dr. Barlo - GPKBCem - 05

Dr. Barlo - GPKBCem - 19

Yukardakiler hakkında detay vereyim.

Nerdeyse tamamen spontane, ilk kayıt kendileri. Sadece ton ayarlayana kadar dinledim ki baştan sona bile olmadı. Bir yerde maksat cart diye kayda girelim, ne bileyim sahnede olsak sağda solda adamlar "jam" şeklinde bunları çalıyor olsaydı ne halt ederdik şeklinde. Bütün hepsi ceviz ve Blues Jr. ile. Artı Xotic BB+ veya AG Serene kullandım, o kadar. Benim Blues Jr.'da Celestion G12H30 (75) kolon var, SM57 ile kaydettim, EMU 1616m ses kartı ve Cubase gerisi... Cubase'in içinden reverbdür compressordür falan filan... 

Hiç kurgu murgu olmadan lank diye girişmek gerekli mi gereksiz mi bilemiyorum... Maksat eğlence olsun. En azından bana eğlence oldu açıkçası... Umarım çok da tekrar olup da sizleri baymaz arkadaşlar.

Gelelim detaylara:

GPKB 29'dan başlayayım.... Bugün kaydettiğim ilk buydu. Fender Blues Jr. vol 4 master 12 ve de diğer bas tiz mid hepsi 12. Dr.Z. Brake Lite var. Cevizde orta pozisyondayım, yani Duncan PATB-3 ve alnico 4'lü Duncan 59 aktif. Alen Geere Serene ile boostum da var, gain saat 9 gibi level saat 3 gibi.

GPKB 05'de ise amfi ayarları aynı. Aslında Cubase üzerindeki diğer ayarlar da notamo aynı. Cevizde köprüdeyim bu sefer sadece. Duncan PATB-3. Pedal olarak bu sefer AG Serene yerine Xotic BB+ var, B kanalı gain saat 12 volume saat 9 gibi. Sonuna doğru A kanalını da açıyorum, hatta tık tık diye duyulmakta hehe... A kanalı B öncesinde ayarlı bende ve de ayarlar aynı. Bu cemde aksi gibi son tura korka korka geldim... son tur diye bir önceki turda takılıyordum. Bir de baktım ki son tur değilmiş o.... Devam ettim bir yerde ama olması gerektiği gibi enerjik olmadı gibi... Bir daha kaydedesim geldi. 2:46 sonrasından bahsediyorum. Biraz daha mülayim oldu, halbuki kafada hesapta son tur bir önceki tur. İşte cart diye çalınca oluyor böyle şeyler...

Kısacası o son turu bir daha çalasım geldi. Ama işin "orjinalitesi" bozulacak diye dokunmadım.

GPKB 19'da alnico 4'lü Duncan 59 saptayım... Baştan sona. Amfi ayarları aynı. Pedal olarak da bir önceki kayıttaki aynı ayarlarla Xotic BB+ var. Cubase ıvır zıvır ayarı da notamo aynı, hani karşılaştırma isterseniz. Bilerek sap manyetiğinin tonunu P seviyesine azalttım. Böyle daha bir koyu olsun hesabı, aksın... Ritme koyduk kendimizi çaldım gitti... Hiç kurgu falan yok, umarım fazla tekrar olup da sizi baymaz... Bir garip bir boogie oldu ki.... Sonundan zaten belli olması lazım ilk kez dinlediğim sonunu... 

Neyse yaptık oldu...

İşte böyle.

Umarım hoşunuza gider.

Bir önceki Cem'i de yeri gelmişken söylüyeyim:

Dr. Barlo - GPKBCem - 25

Bundaki alet edevat yazalım...

Ceviz üzerine Fender Blues Jr. ki ayarlar vol 4. master 12. ve de diğer bas tiz mid falan hepsi 12. Başta hemen girişte AG Serene ile giriyorum sonra kapatıyorum. Onun ayarı gain sıfır level saat 3 gibi, en çok sevdiğim yeri keratanın. 1:48 falan gibi geri açıyorum ve de sonuna kadar var sonra... Çok süper pedal kesinlikle, neyse... MJM Phantom koydum önce, ve de Xotic BB+. Bana istediğim o netliği vermediler. Bu halt yapmakta. Şaka gibi... Neyse... Cevizde sap manyetiği alnico 4'lü Duncan 59. Fender Blues Jr.'da işte Amerikan 1998 artı içinde Celestion G12H30 kolon var 75Hz'liklerden, Çin yani Anniversary versiyonu. SM57 ile epey bir on axis, sonra EMU 1616m ses kartı ve de Cubase ile reverb compressor falan.

İşte böyle.

Dökümü yazalım zira ben kendim unutuyorum sonra ne neydi diye...

B

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder