1 Mayıs 2012 Salı

Bir Pazar öğlenden sonra takılması: 22.04.2012

Bir Pazar öğlenden sonra takılması... 22.04.2012


Dr. Barlo - GPKBCem - 14


Dr. Barlo - GPKBCem - 02


Dr. Barlo - GPKBCem - 27


Bu pazar biraz kendime zaman bulabildim. Yarının tatil olması sebebi ile "yapmam" veya "yetiştirmem" gereken iş yok... Gerçi var, Sound'dan haydi yolla makaleyi yapıyorlar da, valla açıkçası gitar çalasım geldi bugün.


Neyse, açtım blues jr.'u epey zamandır. Ve de 3 tane, her biri nerdeyse take one 3 kayıt çıktı. 3. cidden take one, ikinci son tarafta parmağım girişmese, direkt take one. Bu ikisi için de hazırlık mazırlık yok. Yaradana sığınıp giriştim. Birincisine biraz daha fazla baktım, 5 10 dakika gibi... Orta taraflara bir numara iyi olur hesabı, Freddie King cinsi bir şeyler koyduk. Kayıt ama one take, durdur kaydet falan yok yani.


Pedal medal yok, amfi ve gitarlar. 


Birincisi Gibson Melody Maker ve Fender Blues Jr. sadece... Ortada başlıyorum, Brobucker köprü ve Lil 59 sap ile. Sonra köprüye geçiyorum, arada amfinin de sesini açmaktayım. Kaydı durdurmadan ... hehe... aradaki boşluk sağolsun.


Ikincide Ceviz köprüde ama ses 5 6 gibi başlıyorum. Ton biraz kapalı. Ortaya doğru sesi kökleyip tonu da biraz az biraz kısmaktayım. Amfinin ayarları sabit. 2:23'de işte el karıştı, dub ettik... Kıl oldum yoksa direkt sıfır hazırlık one take olacaktı bu... Insanın kendi kafasını görmesi için, hani sol beyine neleri yazayım yahu diye düşünmek için iyi hadiseler bence bunlar.


Üçüncüsü ise notamo sıfır hazırlık ve de take one. Hatta şarkı bitecek bitecek diye korka korka (sonuna hazırlıklız yakalanmayalım hehe) takılıyorum, fark edebilirsiniz. Cubase'de görüyorum sonunun yaklaştığını ve de nasıl olacağını tam bilmeden girişmek hehehe heyecan! Ha bu arada gitar ceviz, ortada başlıyorum, PATB-3 ve 59 (a4) ile. Sonra köprüye geçip işte takılıyoruz.


Bu Blues Jr. denen amfiyi hakkaten çok sevmekteyim. Dediğim gibi sıfır pedal. Master hep full açık. Volume 4 - 10 arası gidiyor geliyor kayıtlarda. Bas tiz mid hepsi 12de nerdeyse, ara ara midleri kestim sanırım bir kayıttta. Reverb hafif açık, genelde kayda sonradan verdim. Benimkinin içinde bir adet Celestion G12H30 var 75liklerden. Shure SM57 mikrofon ve de Cubase var kayıt kuyut hadiselerinde...


Umarım baymam arkadaşlar. 


Yorumlarınızı da esirgemeyiniz.


Hürmetler.


B


Ek: Bir hafta sonraki Pazar günü de alttaki çıktı. Bunda ekipman aynı, sap alnico 4 'lü Duncan 59'dayım aynı gitarla ve de Fender Blues Jr. ile. Ama tek fark bu sefer arada Alen Geere Serene Boost olması...


Dr. Barlo - GPKBCem - 25

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder