4 Aralık 2011 Pazar

Alen Geere Leader

Selamlar,


Emre'den bomba... Direkt pedal boarduma girdi. Kendisi şaka maka değil AFD pedalı yaptı. Tabi detayları vereceğim, biraz daha rafine etmek lazım.




Ama bir adet Blues Jr. ile (ki dolayısı ile aynı hadise Fender Tweed tipi amplifikatörlerle de (örneğin, Fender Blues Jr., Bassman, Blues Deluxe Reissue, Marshall JTM, Marshall JCM2000 DSL, Marshall JCM600, Marshall JCM900, Peavey Classic 20, 30 & 50 ..., hatta unutmuşum Laneyler...) tutacak... Neyse, işte bu tip amfilerle, küt diye hot rod metal panel tonunu, namı diğer AFD tonunu verdi.


Şaka gibi. Haliyle, hemen de boarda girdi. Serene artı bu vazgeçilmezlerden oldu benim için. Neyse...




Aletin videosunu altta çektim, kendiniz dinlersiniz. Bu arada illa vıdı vıdı Dio, Slash falan hadisesi değil sadece. Gain en yüksek seviyelerindeyken oralarda oluyor. Daha düşükken kızmış plexi tarafında tonu. Vol ve Gain var, ki anlamları belli. Ve iki mini toggle switch. 
  1. Bas ayarı yapmakta, cab / line şeklinde ayarı. Ama kabin simulatörü gibi düşünmeyin, amfi ile kullanımda bass miktarı ve sıkılığı olarak görün. Bassları keskin ama öyle metallica keskin değil. Hala Marshall, GNR Dokken hesabı... Onu belirtelim.
  2. Ikinci toggle ise tizleri kontrol ediyor. Her iki ayarda da tizleri iyi. Kulak tırmalıyıcı bir yapı hiç bir şekilde olmadı Blues Jr. ile. Hem Blues Jr. temizken hem de yüksek seste kırılmaya yüz tutmuşken. Yani tizleri açtığınızda kullanılmaz bir ton değil, tersine iki taraf ta kullanılır. Bir taraf koyu bir ton ve diğeri de daha bir Slash vari ton özellikle yüksek gain seviyelerinde.
Ben bu pedalı çok sevdim. Herhalde anlaşılıyor. Blues Jr. ile çok iyi, hatta çenemi düşüren bir uyum yarattı. 


Bu şekilde olan pedallar biliyorsunuz aslında fazla değil. Epey var ama TS pedalları gibi elini sallasan 150 tanesine çarpmıyorsun. Demek istediğim bu. Bunların arasında bulunan CrunchBox var mesela. Onu getirtmiştim, hatta altı plexiglass olan kimdeyse, bilsin o benden geldi. Ve bu pedal ondan çok daha güzel! Bu kadar basit. Ben onu sevmediğim için, ona yol vermiştim, bana gelmemişti. Keşke elde tutup bununla bir karşılaştırma videosu için dursaydı diye düşündüm. Tabi bu konuda 3 5 rakip daha var, Wampler'in Lovepedal'ın (mor olanından bahsediyorum) pedalları. Onları bilemiyorum. 


Xotic BB ve BB+'dan farklı, daha fazla gain var. OCD'dir, Box of Rock'tır, Lovepedal Amp11'dır, Emre'nin bir diğer pedalı Little Harder'dır... falan filan için de geçerli. Bunda ciddi gain var, ve de Marshall tipi bir gainden bahsediyorum.


Ha bu arada içinde iki tane trim pot var, ve de gain miktarını artırabiliyorsunuz. AÇıkçası ben en yüksek ayarda gainin bozulmadığı yere ayarladım o iki trim potansı. Ve zaten o ayarla karşıma AFD çıktı bir yerde. Neyse, demek istediğim o ayarlar da çok ciddi güçlü. Dışarda değil sadece... Biraz daha minik hareketlerle ayar istemekte elbette...


Bu aletin videosunda Duncan PATB-3 köprü HB'lı 2001 Warmoth Walnut Hardtail Stratocaster'ımı ve Fender Blues Jr. Amplifikatörümü kullandım. Daha fazla detaylar videonun içinde mevcuttur.


Bilginize,


Umarım birilerinin işine yarar. 






Dr. M. Barlo
Istanbul, Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder