21 Ekim 2013 Pazartesi

Hibrid yaklaşımlara yeni bir boyut: Mesa Boogie Studio Preamp


Blogumu takip edenler, benim hibrid kayıt yöntemlerini ne kadar çok sevdiğimi belki hatırlarlar. Hibrid derken, tanımım şudur:

Ses kartına kayıt esnasında (mikrofonlanma sonrasını saymazsak) digital ve analog ses işleme unsurlarının bir arada yaşaması. Benim durumumda, ben preamp kullanarak gitarın sesini ayarlıyorum ve de devamında güç katını ve de kabin simulatörünü bilgisayar üzerinden digital olarak halletmekteyim.

Bunu daha önceleri Mesa Boogie V-Twin'i preamp olarak kullanarak yapıyordum. Takip edenler yine belki hatırlar ki, bu kullanımda drive konusunda çok iyi olduğunu düşünsem de clean tonlardaki kullanımda durumun o kadar iyi olmadığını düşünmekteyim. Voodoo Lab Giggity biraz durumu kurtarıyor ama yine de... 

Bir şekilde yakın zamanda bir diğer Mesa Boogie preamp aygıtı ele geçirmiş vaziyetteyim. Mesa Boogie Studio Preamp! Çok sevdim. Özellikle clean tonlar açısından. Drive tonlarında "gerçek" amfi tonları açısından hiç fena değil ve de işin bir güzel tarafı da V-Twinden farklı. Dolayısı ile pişti durumu da olmuyor.

Örnek:

https://soundcloud.com/barlojammer01/lpf-jam-so-says-the-sun

Ekipman listesi tam olarak orada var. Ama temelde bu preampı clean tutup önce üzerine kompresör koyuyorum, sonra bir booster, ve en sonda da sağlam bir overdrive. Devamında RedWirez IR kullanarak Cubase içinden kabin simulatör işini hallediyorum.

Daha fazla bilgi isterseniz forumumuza geliniz:

http://www.gitarpedal.net/forum/kayit-teknolojileri-donanim-ve-yazilim/

Bu cins kayıtla alakalı hareketlerim devam edecektir... Takipte kalınız!

Umarım bir gün birilerinin işine yarar bu yazdıklarım...

M. Barlo
10.2013, İstanbul


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder