9 Eylül 2013 Pazartesi

Okko Diablo Gain+ Incelemesi...


Yazıma öncelikle bu pedalı denemem, ve bulgularımı nesnel bir değerlendirme olarak sizlerle paylaşmam ve sizleri bilgilendirmem için bana yollayan, bu pedalın T.C. distribütörü olan Pluton Müziğe teşekkürlerimi sunarım. Buradan, bu pedal ile alakalı olarak bu firmanın satış sayfasına ulaşabileceksiniz.

Şimdi çok güzel bir alet öncelikle. Iki kanal gibi işliyor ama aslında temel kanalın üzerine daha gainlisi daha kompresyonlusu gelmekte. Medium gain tarafında, high'a da geliyor.

Öncelikle yapısı çok güzel aletin. Led ışığı yerine o turuncu top tarafı harbiden hoş. Alakalı kontroller etkili ama böyle gece gündüz fark yapmıyor. Gain pedalı tabi, direkt sinyale kendi karakterini basmakta. Ve de ayarlar ile 180 derece değiştiremiyorsunuz. Üzerindeki ayarlar GAIN - GAIN+ - LEVEL - TONE - FEED - BODY ve de iki tane de footswitch. Pedalın bir de tepesinde 9V 18V geçişi yapan güzel de bir ayar var. Headroom açısından işe de çok yaramakta... Gain normal tarafın gain ayarı. Ama bir de ikinci footswitch ile devreye giren Gain + diye bir gain ayarına giriyorsunuz. Volume feed ve body aynen devam bu arada...


Normal yerinden başlayayım. 9V 18V ayarını elbette zevke göre yaparsınız, ama ben şahsen 18V olan yeri sevmekteyim. Onu da belirteyim. Yüksek voltaj!!!

Gain ayarı malum. Volume etkili ama böyle hani "deli" seviyelerde değil... Sağlam ama, eksik kalmıyor. Sadece acaip yüksek değilmiş diye fark ettiğim bir ayar yeri oldu... Yoksa hani eksik kaldı diye dikkat ettiğim bir ayar olmadı açıkçası. Bu arada gain az olsa da kompresyon az değil. Kırıyor sesi direkt. Ve "bence" onun için hani çok az gain ayarı tarafında çok süper bir alet olarak gelmedi bana, zira düşük gain bile olsa kompresyon işin içine giriyor. Ama gain biraz artınca tam yerine gelmeye başlıyor açıkçası. Feed bu arada tam adı üstünde gain üzerine bu kompresyon hakkında biraz ayar imkanı tanımakta. Etkili bir ayar, yine gece gündüz gibi değil ama yaptığı fark. Etkili ama! Düşük gain yüksek vol ve yüksek feed ile enteresan tonlar geliyor, hani gaini az ama kompresyonu fazla ... Dumble vari bir bakış diyeyim. Ses olarak daha bir "Marshall" aygıtı bu, fakat benim sevdiğim çok sevdiğim hatta bir ayar oldu bu. 18V'da! Body'yi de yüksek ayarlıyorum. Bu arada "resonance" gibi bir ayar aslında. Bass ve gövde vermekte. Güzel!

Gain artınca JCM800 işlerine girmeye başlıyor. Body ile gövde verip hani incecik vız vız bir JCM800 gibi olmuyorsun, sağlam olmakta. Kompresyon yerinde, feedback yerinde. Güzel alet. Vıdı vıdı Marshall tonlarına çok iyi gelmekte. Bu konuda benim gördüğüm en önde pedallardan bir tanesi. Hele gele bir de gain + tarafını takınca, daha da akıcı olmakta.

Doug Aldrichtir, yok işte Dio zamanındaki Vivian Campbell'dır, hatta tonu artıcınca Dokken zamanında Lynchtir falan ... o kılıkta tonları PATB-3 ile ceviz ile benim Blues Jr.'dan çıkarttırdı. Ki bu iyi, gayet iyi bir şey.

Eksilerinden hemen bahsedeyim. Çok yok ama bass tarafındaki body ayarı Blues Jr.'a yetti. Gövde vermesi açısından. Fakat bu olurken, tone'dan tizleri kasmak lazım geldi. Oldu olmadı değil, bir AFD tonuna yanaşıyor. Ama hani yelpazenin sonunda gibi. Blues Jr. değil daha tiz ve gövdesiz bir amfi olsa bass yetmeyecek gibi geldi bana. Ama Marshall hesabı adam gibi amfiye bağlayınca, benim beyaza kısacası, CUK! Çok güzel oldu. Amfide RR modu olmasa, ek kanal oldu diye Olay'a geri göndermezdim pedalı, yalanım yok. Ve RR kanalı ile, bright kanalı üzerine bu nerdeyse aynı oldu. Demek ki harbiden JCM800 2203 tarafında işleri kotarmakta. Ki güzel bir şey.

Diğer pedallarla karşılaştırmaları...



Ben Bognerlerden daha çok sevdim bunu, kırmızıdan da maviden de. Kırmızıyı zaten ben çok fazla gainli buluyorum, bana göre değil. Mavi ise bundan daha az ve bence hani "orta seviye" gain pedalı olarak Okko Diablo Gain+ tam doğru yerde.

Bunun yanında alakalı bir diğer pedal ise Xotic BB+. Şimdi artı var eksi var bu karşılaştırmada, olay zevke renge dönecek. Xotic BB+'ın üzerindeki bass ayarı daha güçlü, üzerindeki o 3 bant ekolayzır ayarları cidden epey bir şey değiştirtebilemekte. Bu Okko Diabloda yok. Bunun yanında ama Okko'da da güzel akıcı ve hatta üzerine biraz ayar yapılabilen bir kompresyon var. Bu da Xotic BB+'da yok. Bu açıdan farklılar. Halbuki mesela Xotic BB Preamp Andy Timmons versiyonunda ise, Okko Diablo'ya benzer hatta benim daha da çok sevdiğim akıcı ve bol bir kompresyon var. Temiz değil kesinlikle. Düşük gainde bile var bu kompresyon. Bas tiz ayarı da fena değil. Ama onda da işte ikinci kanal yok, ve Okko'daki kadar gain de yok. Hani Xotic BB Preamp Andy Timmons versyionu + Xotic EP olsa ön veya arkaya koyulacak şekilde BB+'daki gibi, "bence" Okko'yu döver. Ama şu andaki şekilleri ile, zevke renge kalıyor olay. Benim zevkimle de BB+!


Devamında Lovepedal AMP11 mesela buna göre fazla overdrive kalıyor. Timmy kopyası şeklinde zaten o alet, kopya demeyelim de epey benzer diyelim. O da hani biraz daha iyi olsa da bu konuda, hala Okko'ya göre overdrive TS falan gibi yumuşakcana kalıyor.

Bildik diğer Marshall pedallarına göre... OCD'ye göre mesela bence kesinlikle çok ama çok daha iyi. OCD'de fazla bir mid scoop var, bunda yok o. Midler misler gibi var. Ve olmaları da lazım. MI Audio Crunchbox'a göre, bence yine çok daha iyi. O fazla cazgır bir pedal nedense, ve bu kasarsanız öyle olabilmekte. Ama Crunchbox kolay kolay yumuşaklaştırılamıyor (gerçi en son yeni versiyonunda bir de low ayarı var, onu denemek lazım, benim dediğim eski versiyonu). Sonra denediğim ama karşılaştırma için yeterli şekilde hatırlamadığım aletler var, Wampler Plextortion gibi... Zvex'e gelirsek, Box of Rock'tan (bir diğer Marshall pedalı) bence daha bir JCM800. O daha yumuşak özellikle basslarda, böyle biraz da bulamaç (gerçi eski Marshallar da biraz öyledir de sıkı olanları da 80lerde prim yapıyor işte) ... O yönden farklı. Bence 80'ler işi Dokken hesabı tonlar için bu daha doğru. Okko kısacası bence daha iyi.

Sanırım aklımda başka da bir pedal kalmadı... Keşke elde karşılaştırma için şu Wampler'in Pinnacle denen aleti olsaydı diye de düşünmedim değil, bu arada... Bir dahaki denemeye...

Umarım bir gün birilerinin işine yarar.

M. Barlo
Istanbul, 09 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder