8 Ağustos 2013 Perşembe

Joyo Crunch Distortion



Demosu budur arkadaşlar.

Yapısı basit, 3 knob var üzerinde. Gain, Volume, ve Tone. Açıkçası içini açıp bakmadım, parçaları nasıl vs. şeklinde. Bir ara onu da yaparız denk gelirse. Pil kapağı yalnız çok iyi değil. Pili çıkartana kadar uğraşmak gerekmekte, açıklıktan geçirene kadar. Kapağın pedalın alt tabanına geçme tarafı da ideal değil. Yalapşap bir görüntüsü var. Sonra alt tarafını Boss gibi şu süngerimsi madde ile kaplamışlar. Neden bilmiyorum. Aslında fark ediyorum ki alt tabanının resmini çekmek iyi olurmuş. Rockbearguitars.com isimli yerde bir resmini buldum, başka bir Joyo'nun ama aynı şey. Altta onu görebilirsiniz. Ve bu süngerimsi hadiseden dolayı da velcro (cırt cırt)yapıştırması zor. Hala oluyor yalapşap ama güzel hani en ideal tarafından değil.




Pedalın kendi fotoğraflarını da asayım, hazır bu resim işine bulaşmışken:



(Fotoğrafı http://produto.mercadolivre.com.br/ isimli internet satış sayfasından aldım)

(Bu fotoğrafı da şuradan aldım)

Kısacası dışarıdan bakılınca durumu bu. Rezil değil, asgari unsurlar yerinde. Yanlış anlaşılmayayım. Ama "vaaay az para verdik ama 200 dolarlık pedalın aynısı elimde" olmuyorsunuz kısacası. Resim (bir Jaws resmi var sanırım, ne alaka anlamadım) ve de "crunch distortion" ismi... neyse... Bu unsurlarda 1. ligde olmadığı bence çok aşikar. Ama yapısı itibari ile kötü değil. İçinin de bir ara resmini asar koyarım aslında.

Sesine gelelim. Hızlı özet bir değerlendirme: Sesi kesinlikle kalitesiz değil, ama yelpazesi çok dar. Tek şey yapmakta ve de onu severseniz çok güzel. Gain ve tone öyle çok çok karakteri değiştirmiyor. Bassları bol, HBlarla başınıza dert açabilir, çamur olması açısından. Tizleri o kadar yırtıcı değil. Var güzel, ama cart cart yırtıcı olmuyor tonu kassanız dahi. Bu videoyu da aman atlamayın bir strat ile yaptım, benim Hamdi ile. Bu sesteki unsurlar yalnız strat için işe yaramakta. HBlarla çok iyi anlaşmamakta ama stratlar için güzel bir pedal. Bir de MI Audio Crunchbox "muadili" falan filan diye düşünenlerinizi de üzeceğim, alakaları yok. O vahşi bir pedal. Ve yelpazesi gayet geniş, hatta yeni versiyonunda bir çok modu var. Ondan dolayı onu düşünüyorsanız onu alınız. Muadil falan takılmayınız, benim tavsiyem odur. Bu aygıt ise farklı.

2:55'de mesela karşılaştırma için Xotic BB Preamp Andy Timmons'u açıyorum ki sağlam ve de öyle cart cart tizleri çok fazla olan bir pedal değildir. Stratta köprüdeyim, ve de manyetik bildik strat manyetiği. Van Zandt Blues Sp. 7.00K 7.20K bir şey sonuçta, hotrails falan filan değil. MI Audio Crunchbox ise BB Preampa göre çok daha vahşi, hatta bence fazla vahşi bir pedal. Ondan elimde tutmamıştım, Xotic BB+ bence net olarak daha iyi olduğu için bu JCM800 tipi işlerde.

Neyse, kısacası bu alet kötü bir alet değil. Ama MI Audio Crunchbox da değil. Aman! HBlarla özellikle sapta anlaşma problemi yaşar. Stratlarla ama çok iyi geçiniyor. Kısacası medium bir gain pedalı isterseniz, biraz basslarda dolgunluk olan ve stratı biraz daha tok duyuran (ama tonunu değiştiriyor kısacası, yani bu konuda tonu tutma konusunda çok iyi olduğu için zaten Xotic BB Preamp'ı karşılaştırmalı koydum, onu "normali" standardı olarak kabul ederek değerlendiriniz) bir pedal istiyorsanız... Çok güzel, gayet ucuza bu işi hallediyorsunuz arkadaşlar.

Umarım bir gün birilerinin işine yarar.

M. Barlo
08 2013, Milas - Muğla


Not: Bu pedalı bana değerlendimem için yollayan, forumumuzun da sponsorlarından olan GitarPazar'a verdikleri bu imkan için teşekkür ederim. Alakalı olarak alttaki link de onların sayfasına gidecektir:

http://www.gitarpazar.com/JOYO-JF03-Crunch-Distortion-Efekt-Pedali

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder