Mesa V-Twin ile hibrit yaklaşımlar: Bir tonun anatomisi...

Selamlar arkadaşlar,

Lafı fazla uzatmadan direkt kaydın linkini sizlerle paylaşayım:

http://soundcloud.com/barlojammer01/lpf-jam-thunder-thighs

Bu bir backtrack üzerine kendimce yaptığım bir kayıt ile oluşan bir parça oldu. Backtrack için gerekli referansları vermek açısısından:

http://www.gitarpedal.net/forum/31527-les-paul-forum-cemleri.html

Burada Thunder Thighs denen parça. Daha detaylı referans bilgisini üstteki linkten edinebilirsiniz. Bunun yanında kullanılan alet edevat:


  • Gitar: Warmoth walnut hardtail Stratocaster (köprü full HB) Duncan PATB3; 
  • Preamp: Mesa V-Twin lead (kırmızı) kanal; 
  • Pedal: Voodoo Lab Giggity: L~12 B~12 A~3 M~12 ve brightness/darkness maximum konumda;
  • Kabin simulasyon: RedWirez Mesa V30 4x12 ve ENGL V30 4x12 Cabsim;
  • VST enstrümanlar: Classic Delay, Reverb, Chorus ; Antress Modern Limiter, EQ, Spacer
  • Kayıt programı: Cubase 
  • Ses kartı: EMU 1616m


Burada kritik olan hadise, hibrit şeklinde benim kafa oturmuş olan tabir, şudur: Mesa V-Twin preamp olarak bir elektrik gitar güç amplifikatörüne sinyal yolladığını zannediyor. Halbuki ses kartına bu sinyali yollamakta. Ve bu sinyali işleyerek bir güç katından geçmiş de sonra bir gitar kabininden mikrofonlanmış gibi sonuçlar sunan bilgisayar programı (IR) RedWirez Kabin Simulatörü devreye giriyor. (Aslında laf aramızda ben bir de güç amplifikatörü VST'si olan Ignite Amps TPA-1 isimli aygıtı da denemek istiyorum. Daha şu güne kadar bunu yapamadım, ama yeri gelmişken GitarPedal'dan Mertay Çiçek'e bu bilgi için teşekkürlerimi yenileyeyim.) Ve RedWirez'da sanki Mesa ve ENGL isimli markaların V30lu kabinlerinden Sennheiser MD421 ve Neumann U87 ile mikrofonlanmış gibi sinyal işlenip çıkıyor. Bu hibrit şekilde işlenmiş sinyali (başlangıçta lambalı analog cihazda ama sonra digital bir kabin simulatöründe harmanlanmış), standart kompresör, delay, reverb, vs. gibi unsurları kullanarak kaydediyorum. Ve sonuç olarak da ortaya yukardaki kayıt çıkmakta.

Bu bağlamda Mesa V-Twin'in elzem olduğunu belirtmeye sanırım gerek yoktur. Ama onun kadar da önemli olan bir diğer unsur Voodoo Lab Giggity isimli pedal. Bu pedal olmadığında Mesa V-Twin açıkça konuşmak gerekirse daha mid yoğun ve bası tizi az, ayarlar yapması zor bir pedal halinde oluyor. Ve üzerine Voodoo Lab Giggity'i koyduğum anda, ortaya çok daha geniş bir perspektif çıkmakta. Ki bu da benim şu ana kadar bu setup ile yaptığım kayıtlarda çok önemli bir nokta olarak karşıma çıktı.

Genel olarak bu kayıt yöntemi, bence epey ciddi ufuk açabilecek kayıt yöntemidir. Ben şu ana kadar çok tuttuğumu da özellikle belirtmek isterim. 


Umarım bir gün birilerinin işine yarar.

M. Barlo
08 2013, Milas - Muğla

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gece gece öylesine bir kaydın gereksiz anatomisi...

Barlo'nun Köşesi @ Sound - Ocak 2012: Telecaster Dosyası

Bir Totocunun Günlüğü: DLT Rev. Bumble üstü Mesa Boogie Studio Preamp