Çölde Cem: Sıcak Temmuz günü cemleri

Dr. Barlo - GPKBCem - 08

Dr. Barlo - GPKBCem - 23

Dr. Barlo - GPKBCem - 05 - Versiyon 2

Teker teker alet edevat olarak yazayım. Sonra unutuyorum....

  • GPKB 08:
    • Gitar: 2007 Gibson Melody Maker - Duncan Brobucker köprü
    • Amfi: 1998 Fender Blues Jr. -V~5 M~12 B~12 Mid~6 T~10 (Celestion G12H30-75 kabin) Dr.Z. Brake Lite Attenuator + Xotic BB Andy Timmons version (orta karar gain, orta seviye volume, treble saat 11 ve bass saat 3)
    • Kayıt ekipmanı: Cubase & E-MU 1616m & Shure SM57 (off axis - 5cm gibi), Modern isimli PlugInler...
  • GPKB 23:
    • Gitar: 2007 Gibson Melody Maker - Duncan Brobucker köprü ve Lil59 sap - SPLIT
    • Amfi: 1998 Fender Blues Jr. -V~5 M~12 B~12 Mid~6 T~10 (Celestion G12H30-75) Dr.Z. Brake Lite Attenuator + Xotic BB Andy Timmons version (orta gain, yüksek volüm, saat 12 gibi treble ve bass saat 3 gibi)
    • Kayıt ekipmanı: Cubase & E-MU 1616m & Shure SM57 (off axis - 5cm gibi)
  • GPKB 05 Versiyon 2:
    • Gitar: 2007 Gibson Melody Maker - Duncan Brobucker köprü ve Lil59 neck
    • Amfi: 1998 Fender Blues Jr. -V~5 M~12 B~12 Mid~6 T~10 (Celestion G12H30-75) Dr.Z. Brake Lite Attenuator + Xotic BB Andy Timmons version (düşük gain, yüksek volume, ortada treble ve bass saat 3 gibi)
    • Kayıt ekipmanı: Cubase & E-MU 1616m & Shure SM57 (off axis - 5cm gibi)
Yani gitar benim melody maker. 350 dolarlık gitar, ama sesi bana mısın değil! Neyse... Brobucker da cuk uydu bu kerataya Lil59 da...

Sonrasında enteresan notlar.

GPKB 08 kaydı işte yukarda, hatta adresi bir daha vereyim:

Dr. Barlo - GPKBCem - 08

Bunu ilk çalışım değil. Daha önce Kuassa'yı (Creme) denerken (Yücel yine sağol yahu, süper alet öğrettin yani) buna çalmıştım. Kafa aynı kafa aslında. O kayıt ta şurada:

Dr. Barlo - GPKBCem - 08 - Kuassa Creme VST Deneme

Kafa bir yerde aynı. Ama şimdi karşılaştırma açısından analog yapı ile ben -şahsen kendi zevkim kabiliyetim ve kısıtlı bilgim dahilinde- çok daha net sonuçlar aldığımı düşünüyorum. VST işi hiç ama hiç fena değil. Ama hani arada hala ciddi fark var. Yani yan yana koyunca bana çok net gözükmekte. Hani Istanbul'da bir AVM'nin içinde köfte yemek var, bir de o köftenin (nerdense artık) tam memleketinde eski dükkanında eski ustasından aynı köfteyi yemek var. Hani aynı anda olmadığında, AVM'deki fena değil yahu dedirttirmekte. Ama yanyana yiyince, fark acaip belli oluyor. Ki dönüp suratına bakmayacak kadar.

Ama dediğim gibi, bunlar kendi zevkim, kısıtlı kabiliyetim ve de kısıtlı bilgim dahilinde benim kendim için ortaya çıkarttığım çıkarımlar.

Devamında, bir kaç kelam da 05 ile alakalı edeyim, zira o da ikinci versiyon. Linkleri yine vereyim ki okuması daha rahat olsun:

Dr. Barlo - GPKBCem - 05

ve

Dr. Barlo - GPKBCem - 05 - Versiyon 2

Çalasım geldi. Umarım yeterince farklı olarak algılarsınız. Ben ikincisine çalmadan önce bir daha ilkini dinlemedim bu arada. İşte neyse olduğu kadar, maksat zaten eğlence.

Ilkindeki aygıtlar:

- Guitar: 2001 Warmoth Walnut Hardtail Strat - Duncan PATB-3 bridge
- Amp & all: 1998 Fender Blues Jr. (Celestion G12H30-75 loaded cab) & Xotic BB+ (gain and vol around 10 o'clock) - hard clipping, bass ~2 o'clock, mids ~noon, highs ~noon.
- Rec. Gear: Cubase & E-MU 1616m & Shure SM57 (off axis)

ve ikincideki aygıtlar:

- Guitar: 2007 Gibson Melody Maker - Duncan Brobucker bridge & Lil59 neck
- Amp & all: 1998 Fender Blues Jr. -V~5 M~12 B~12 Mid~6 T~10 (Celestion G12H30-75 loaded cab) Dr.Z. Brake Lite Attenuator + Xotic BB Andy Timmons version (low gain, high volume, like noon treble and the bass around 3 o'clock)
- Rec. Gear: Cubase & E-MU 1616m & Shure SM57 (off axis - like 2 inches)

Bu kayıtlarda enteresan bir hadise var. Aslında onu deneyeyim diye girişmiştim ve de aletler kombine şekilde beni çaldırdılar. O da Xotic BB Andy Timmons versiyonu. Sağolsun Olay'dan kaptım denemek için falan. Ve hani canavar pedal çıktı. BB+'ı BB'ye göre çok daha fazla severim. Ve de hani oynarken hala BB+'ı daha çok seviyorum gak guk derken, kayıtta bu kerata kendini belli etti! Çok enteresan! Kesinlikle yüksek ses pedalı ve de içindeki kompresyon açısından "bence" normal BB'den çok ama çok daha iyi. Serene'e yakın temizlikte... Hatta 08'de 3:08'de ikisini de açmaktayım. Öncesi sadece BBAT ve devamında arkasında Serene var. Biraz daha böyle garip bir harmonikler sallıyor içine...

Yani aslında yaklaşık her şey aynı, gitar haricinde. Iki gitarın sesi birbirine benzer, farklı ama hani o kadar da değil... Ciddi bir fark bu BB+ ve BBAT farkından geliyor. Karşılaştırma açısından çok doğru değil ama bir yerde belki fikir de verir. Hani bir yerde benim hissim şu: Ceviz biraz daha tiz dengeli net daha bir 80ler kılığında bir gitar. Melody Maker biraz daha oturaklı verdiği ton açısından. Manyetik farkından da geliyor olay, Brobucker ve PATB-3 arasındaki en büyük fark yapısı ve de içndeki alnico 5 mıknatısının gücü. Neyse... Ceviz daha bir "80ler" cinsi bir gitar, Lynch falan filan hesabı. Cart diye yapmakta onları zaten, bir de çalabilsek... Melody Maker daha bir koyu tarafından ama net LP cinsi tonlar vermekte şimdiki manyetikleri ile. Bir çok Les Paulden daha iyi. Bizzat biliyorum... Şaka gibi gitar, neyse... Rosewood klavyenin üzerine "su izi" var, Müto ile dalga geçerdik... kurt falan filan diye. Aynen öyle... Kurt deliği yok da, su izi var beyaz çok hafifinden... Ama tahta işte... Sapta şu Slashin paso kullandığı uuu tonunu yapmakta kerata!

Ceviz ile BB+ daha iyi gidiyor gibi. BB+ daha net basları daha güçlü gaini daha bir "Marshall" gelmekte bana. DAha az midli daha bir "yakın" drive. BBAT ile ise Melody Maker çok daha güzel gitti gibi gelmekte bana, daha bir midli "Dumble". Netlik açısından biraz daha geride, ama kompresyon işe işte çok yarıyor. Ve ikisi de Blues Jr. ile cuk anlaşmaktalar.

Neyse işte durum böyle.

B

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gece gece öylesine bir kaydın gereksiz anatomisi...

Barlo'nun Köşesi @ Sound - Ocak 2012: Telecaster Dosyası

Bir Totocunun Günlüğü: DLT Rev. Bumble üstü Mesa Boogie Studio Preamp