29 Ocak 2012 Pazar

Bir gitar için kompresör karşılaştırması... (Keeley, Pigtronix, Wampler)

Selamlar,



Keeley 4 knob (mavi mavi, teal renkli idi, güzel renk! + Keeley 2 knob + Wampler EgoComp (konsinye idi, çizikler dolu falan) + Pigtronix Philosopher's Tone... denenmiştir, bir adet Fender 1974 Stratocaster ve vintage bir Fender Vibroverb ile... (Keşke Barber Tone Press de olsaydı, ama maalesef yoktu) Hatta referans olarak da bulunsun diye MXR script 76 da konuldu araya. 


 Mekan, Chicago, Chicago Music Exchange. Mükemmel bir dükkan... Chicago'ya yolunuz düşerse kesin gidin.





Bence galip Pigtronix, farklı. Alışması zaman alıyor, hatta zor. Cidden zor. Kaç senedir pedal kurcalarım, ben yapamadım. Hatta kötü bu yahu falan demeye yakın, kullanım kılavuzundan oturup baktım da öyle ayarlayabildik... Ama dip gürültüsü bir compressor açısından yok denecek kadar azdı. Ve kullanım kılavuzundaki Transparent Comp ayarı...


http://www.pigtronix.com/wp-content/uploads/2011/09/CSDManual.pdf

Ikinci, bence, Wampler. Cidden hoş alet, ama fiyatından bile bağımsız, Pigtronix daha bir "doğal" geliyor bana yukardaki ayarla. Henüz sustainer olarak kullanımını çözmedim, hatta çok da anlamam bu arada, onu da açık net söylüyeyim, derdim açık amfide sesin hafif uzaması ama tonun dinamiklerinin bozulmaması... Country işi bir yerde.

Üçüncü, Keeley 4, sonra dördüncü Keeley 2 knoblar. MXR'ları cidden sevemedim gitti, basar basmaz çok ciddi etki katıyorlar.

Barber ile nasıl bu Pigtronix... Ona da pek yakında bakacağım. Zira çok sevdiğim bir compressor bu Barber Tone Press. Rapor geçeriz, ilgilenen olursa.

Dr. M. Barlo

Istanbul 01, 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder